tirsdag den 12. juni 2007

Tropisk Cyklon 3 nu med strandet danskejet tanker.

I dag har jeg været nede på stranden, hvor den danskejede tanker er strandet.

Den strandede tanker er blevet den helt nye turistattraktion for Newcastle. Der var nok omkring et par hundrede mennesker nede at kigge på tankeren. Vandet har nu trukket sig lidt tilbage og dermed var tankeren kun 30 meter fra kysten. Det ser meget underligt ud. Stranden omkring tankeren er spærret af for publikum, ellers er jeg sikker på de fleste ville havde svømmet ud og klappet den.

Jeg tog selvfølgelig en masse billeder og jeg har lagt et lille udvalg i vores webalbum.

Jeg har også fået fat i et par tal om regnfaldet under den tropiske cyklon. Der faldt i kystområdet, hvor vi bor, 300 mm vand på et døgn. På et gennemsnitligt dansk forårs-halvår (årets første 6 måneder) falder der 300 mm. Der falder lige så meget regn i de fire meste regnfyldte måneder(august, september, oktober og november) i Danmark.

Ingen kommentarer: