lørdag den 16. august 2008

Lørdag og håndbold

Vi er taget en tur på uni for at kunne følge med i holdboldkampen mod Island. Ingen af de norske, svenske eller sportskanaler, som vi kan tage viser kampen og der er desværre ikke internet i gæstelejligheden.

Mens vi sidder og lytter til radioen har jeg fundet følgende artikler i danske aviser om Norge:
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/08/16/111511.htm
og
http://www.bt.dk/article/20080816/utroligt/80816006/.

Den øverste artikel handler om en pingvin ved navn Nills Olav, som er blevet slået til ridder. Det var også i nyhederne i går aftes. Den anden artikel er fra Trondheim, hvor en rektor er utilfreds med at eleverne har penalhuse liggende på bordene.

På mandag får vi nøglen til vores mere permanente bolig og det glæder vi os til. Jeg har også fået mig en læseplads, samt adgangskort og fundet et kursus, som jeg kunne tænke mig at følge. I næste weekend bliver flyttegodset fra Danmark leveret og så tror jeg at det er lige før vi er ved at havde en normal hverdag.

Ingen kommentarer: