tirsdag den 18. marts 2008

Trondheim

Forrige weekend var vi i Trondheim. Toke skulle arbejde i dagene op til weekenden, så vi udnyttede chancen til at kigge på Trondheim og forhøre os om boligmarkedet. På forhånd havde vi kigget lidt på boligmarkedet for leje-lejligheder og det er ikke helt billigt. Men vi har jo kun set priserne på nettet ca 10-15.000 for en lejlighed med 2 soveværelser. Da jeg kom til Trondheim viste det sig at Christian, som Toke arbejde sammen med sidst vi var i Trondheim, havde fundet en lejlighed med to soveværelser til 7500 tæt på uni og centrum. Vi var så ude lørdag og kigge på den, og den er ikke optimal, men rigtig fin indtil vi finder en lejlighed vi vil købe.

Det var rigtig dejlig at se Trondheim og kollegaerne/medstuderende igen og blive mindet om hvor dejligt der er. Det lød på folk som om de glæder sig til vi kommer til Trondheim og gerne vil hjælpe os med at komme til rette.

Som en ekstra bonus fik vi begge to købt nye vandtætte sko. Toke fik købt et par goretex løbesko der passer til hans løbestil og jeg fik købt et par goretex kondisko, så jeg ikke får våde tæt når det regner. De (i Norge) har altså et kæmpe udvalg af sko og støvler i goretex og bedst af alt nogle ret pæne sko, så det ikke ligner man er på vandretur.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej, fandt tilfældigt jeres blog på nettet, da jeg søgte on lejligheder i Trondheim. Mig og to veninder går lidt og pønser med, at tage til Norge og bo, og Trondheim er et af de fortrukne steder. Dog troede jeg ikke, at det var så dyrt, som I skriver. Er det generelt for hele Trondheim, eller er billigere boliger tilgængelige?

Mvh.
Mia

Louise sagde ...

Hej Mia.

Jeg vil tro at boligmarkedet ligner meget det man finder i København både med hensyn til leje og eje. Man kan selvfølgelig godt finde noget billigt, men så ligger det bestemt ikke i centrum.

Jeg vil lige nævne, at man kun betaler omkring 30 % i skat, så der er lidt flere penge at bruge på boligen.