torsdag den 18. november 2010

Irene

Jeg kan godt se at det ikke er så tit vi får skrevet eller lagt billeder ud, men nu vil jeg i hvert fald lige skrive lidt til jer om de sidste par uger.

Vi har haft dejligt besøg af moster Cecilie og onkel Anders. De var her en uge og på trods af at Cecilie var på krykker fik vi nu set og oplevet en del. Irene var glad for al underholdningen.

I sidste uge var Irene til sundhedsplejersken og blive vejet, målt, vaccineret osv. Irene blev vejet til 10.6 kg og målt til at være 80.4 cm lang. Og ellers fik jeg at vide at Irene er en flot pige, og det fik jeg at vide mange gange.
Vi har også været til forældremøde i børnehaven, og de er enige med os i at Irene stor trives i børnehaven. Hun elsker musik og har masser af rytme i kroppen, men hun har også trænet hårdt hjemme med far. Hun elsker at tegne og når de er færdige med at tegne og skal pakke væk bliver hun tydeligvis fornærmet :) Hun elsker også at være med til at bage, men det har vi desværre ikke prøvet hjemme. Hun er fortsat ikke speciel vild med at være ude i sneen. I dag er det -10 gader, så der er vist heller ikke så mange andre der er glade for at være ude. Derudover fik vi at vide, at de i børnehaven synger en dansk fødselsdagssang også, og også danske julesange, da de synes nogle af de norske er grimme. Når hun bliver skiftet får hun sunget Mariehønen Evigglad, som jo er en dansk børnesang, og det er tydeligt at hun genkender sangen. I går var der sat et par cd'er på anlægget med danske børnesange og Irene havde danset rundt og var næsten ikke til at stoppe.

Det er en super god børnehave og Irene og vi er meget glade for den. Oftest når Irene bliver afleveret om morgenen kommer en eller flere af de andre børn ud i gangen for at hilse, hjælpe Irene ud af flyverdragten eller vise Irene et stykke legetøj.

Jeg har endelig fået godkendt min speciale kontrakt, og den trådte i kraft den 1. november. Så nu er jeg i tredie uge. Desværre er det gået lidt sløjt, i bogstavelig forstand, da Irene var syg den første uge, den anden uge var jeg syg, og I denne uge har Irene fået bivirkninger af sin vaccination i form af udslæt og havde i går høj feber. I morges var hun frisk igen, så hun fik lov at komme i børnehave.

Der er kun få uger tilbage af semesteret og eksamensperioden begynder. Jeg tror Toke ser frem til ikke at skulle undervise et lille stykke tid, og kan få forsket og ikke mindst skrevet nogle artikler. I næste semester skal han undervise i funktional analyse, hvilket er det emne han forsker inden for, så det bliver sikkert noget sjovere at undervise, og hvis der skulle være en eller to ekstra begavede elever imellem hjælper det jo på det.

Det lykkedes mig i mandags at lave et vellykket rugbrød. Det har ikke helt den mørke farve, men det indeholder masser af kerner og det hævede også, så nu vil jeg pakke min computer sammen og tage til frokost og nyde et par rugbrødsmadder.

Ingen kommentarer: