torsdag den 15. marts 2007

Kameler amok

Hvis man er interesseret i dyrene i Australien, kan man tage et kig på http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4299692/

Der har også været en artikel om, at de farlige slanger ude fra junglen tørster og, at de derfor søger ind til byerne, hvor folk har swimmingpools. Der har derfor været mange tilfælde af folk, der er blevet bidt af slanger.

Jeg vil lige tilføje, at vi ikke mærker noget til tørken. Ikke fordi det regner hele tiden, men fordi når det regner, så vælter det ned, men heldigvis kun kort. Dog stadig nok til at hele vejen uden for bliver, som en flod.

Det jeg egentlig ville fortælle var lidt om min undervisning. Jeg underviser nemlig to timer om ugen. Mit job er at få eleverne til at forstå forelæsningerne og lave en masse opgaver, så de kan bestå en test, som de tager den sidste halve time. Mine elever er andenårs ingenørstuderende, så de er ikke de skarpeste til at forstå matematikken, og hvis de spørger 'Why?', så skal man IKKE give et bevis, man skal bare sige 'fordi det virker!'. Det meste af matematikken har jeg selv haft på første år, mens andet blev antaget at man lærte i gymnasiet, (men det gjorde man faktisk ikke). Derfor er de fleste af opgaverne heller ikke noget problem for mig at løse. Dog går de mere i dybden her i Newcastle, så der er alligevel altid et par opgaver i hvert emne, hvor jeg må tænke mig om. Der er også det problem, at de ikke følger en bog eller noter til halvdelen af forelæsningerne, så jeg må gætte, hvilke theoremer og definitioner de har lært. Indtil vidre er det gået meget godt.
Når man underviser skal man også have en konsultationstime. Det betyder at man sidder i MathClinic en time og alle studerende kan komme og få hjælp. Jeg har en fast elev, som altid dukker op. Han har lidt svært ved det engelske og har derfor problemer med at formulere spørgsmål, men det lykkes mig som regl at finde ud af, hvad han ikke ved. Han er også lidt krævende og ber om formler på alt muligt mellem himmel og jord, så jeg skal engang imellem have de grå på arbejde.

Ingen kommentarer: